15 mars 2011

år efter år efter år

Jag har läst i mitt arkiv.

För ett år sedan hade jag fest. Ett år senare, för några dagar sedan skickade jag en inbjudan till fest. Jag är tydligen sådan som har min årliga fest i mars-april. Det blir tydligen bara så. Fest är bra då. Försöker i år läsa blogginlägget gång på gång för att inse att fest är inget man behöver oroa sig för.

I mars för ett år sedan köpte jag min pingisracket. En gång i veckan, blev två gånger i veckan, blev deltagande i pingisturnering. Blev rutin.

I mars för ett år sedan var avhandlingssidorna 78. Det var en trevlig överraskning. De är fler nu. Kollade inte tidigare idag hur många de var. Men de är fler. Samma avhandling, men fler ord. Artikeln som jag skrev då är publicerad. Det är redan så pass länge sedan att den blivit en såndär text jag skäms över. Tycker att jag idag kunde göra bättre.

För ett år sedan, i mars skrev jag också om ett bokkapitel som hade deadline. Jag skrev det, det godkändes och boken publicerades för någon vecka sedan. Jag har inte sett boken än. Fick ett meddelande om att jag kan få köpa den för halva priset eftersom jag är en av författarna. Halva priset är runt 150 dollar. Det känns lite väl dyrt.

Det är egentligen ganska lustigt. Ifjol, i mars skrev jag ett inlägg med rubriken det ena året lik det andra. Lite som det här inlägget. I dag kan jag säga att hotellrum och färja är bokat. Mariehamns litteraturdagar igen nästa vecka.

Jag känner mig rätt förutsägbar.


Inga kommentarer: