24 februari 2010

senaste tidens jobb

Avhandlingsord: okänt men få.

Läst: kurslitteratur.

Mötestid: överkomligt.

Framgång: att jag känner att den kommande månadens föreläsningar är nästan under kontroll.

Höjdpunkt: föreläsningen jag höll igår. Jag blev hög. Ivrig. Helt till mig. Det var roligt. 2 hela timmar prat framför studerande som lyssnade. Egentligen den första hela föreläsningen där jag inte pratade om begrepp, andras teorier eller andras texter utan uteslutande om mitt forskningsområde. Uppfriskande. Energi/Adrenalinkick (efter adrenalinkicken lagt sig var jag i och för sig totalutmattad)

Besvikelse: att jag ännu inte lärt mig att kombinera undervisning och avhandlingsjobb. De dagar jag föreläser två timmar klarar jag inte alls av att skriva avhandlingsord.

Distraktion: ingen.

Jobbighetsnivå: jobbigt på annat sätt.

Inga kommentarer: