11 januari 2015

02:52 till 06:02

Ben utanför sängen, drar upp benen och ligger i fosterställning, trött rygg, försöker få plats för benen, får det vänstra benet längs sängkanten, längs två utfläkta katter, vet inte vad jag ska göra med högra benet, sätter mig upp, tittar på katter, instagrammar katter som sömnigt tittar upp mot blixt, lägger mig igen, en spinnande katt lägger sig på dynan, kan inte somna, stiger upp, dricker vatten, går tillbaka till sängen, katter igen samlade i nedre halvan av sängen, fortsätter i fosterställning, stirrar på telefon, den andra katten kommer och lägger sig på dynan, halvt över min hals, kan inte somna, mitt huvud halkar ner från dynan, ser ett avsnitt av Doctor Who, arm över huvud för att katt ska sluta tvätta mitt hår, fotkatten ska brottas med huvudkatten, min gräns, jag skuffar ner dem från sängen, somnar, vaknar halv elva med en katt på magen och en katt på dynan längs huvudet.

Inga kommentarer: