10 januari 2015

innan klockan ens är fem en lördag

Ishockeypucken slå om och om igen mot sargen utanför sovrummet. Jag möblerar om, möblerar ett tomrum för min beställda stora säng mitt i sovrummet, tänker att det är min första helt egna säng på över femton år, att jag först bodde en höst i ett möblerat rum med säng, sedan fick en gammal säng av sambos pappa och när jag flyttade ut fick jag fortsätta låna sängen av pappan, att det verkligen är på tiden att jag köpte en ordentlig säng. Jag skruvar ner kattställningen, tvättar den och skruvar ihop de sextiofyra delarna igen. Det är tredje gången jag gör det, går snabbare än första gången. Lyssnar klart boken Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson, och jag tänker att den var bra, att det är ljudböcker som passar mig mycket bättre än andra böcker. Jag öppnar fönstret mot rinken, katterna trängs på fönsterbrädet och ljudet av puck mot sarg blandas med en jämn ström av bilar från Hallisbron, mot Hallisbron och vidare.

Inga kommentarer: