5 januari 2015

måndag är måndag är måndag

Det var väl inte meningen att jag skulle jobba idag. Eller egentligen, min jobbnyckel fungerade inte igår när jag svängde via jobbet. Det är inte så farligt, tänkte jag. Satte mig vid datorn hemma för att språkgranska någon annans artikel. Men sen: kom på att det är helg imorgon, att dörrarna kanske är öppna idag, att jag ska börja undervisa onsdag klockan 10, att jag innan jul planerade bara en del av första kursträffen, att det inte finns någon chans att jag orkar stå utanför jobbet klockan åtta på morgonen på onsdag och vänta på att dörren öppnas, att jag i så fall kaotiskt inleder kursen på grund av tidspress precis innan, att det nog är bäst att försöka komma in idag, att det är större chans att någon med fungerande nyckel är där idag. Och tur var väl det, lyckades bli insläppt med hjälp av facebook. Satt sedan på golvet och klippte ut textsnuttar, pysslade ihop en inledande övning som både handlar om kursens tema, centrala begrepp och gruppbildning. Så jo, jag jobbade idag i alla fall.

Inga kommentarer: