30 september 2013

veckoslutstips för tre/fyra städer

På fredag ska man vara i Ekenäs. Där arrangeras poetry slam i Karelia klockan 19.30. Om man råkar vara i annan stad har jag hört pålitligt rykte att radio x3m liverapporterar genom instagram och twitter. Och om man vill vara med och tävla ska man anmäla sig på förhand till raseborg(a)ung.fi.

På lördag ska man också vara i Ekenäs. Där fortsätter Bokkalaset. Exempelvis kan man klockan 13.30 höra Mia bli intervjuad av Maria om Martrådar. Plats: Gamla Stadshuset.

På söndag ska man ta sig till Åbo, då det är sista bokmässdagen. Klockan 13.20 till 16.00 ordnas svenskt program på Fiorescenen. Klockan 15.30 till 16.15 ska jag och sju andra åbopoeter uppträda med poesi i Runohuone (auditorium 2).

Idag och imorgon är jag däremot i Malmö. Vad ska jag göra under de två timmar jag har fritid? Aldrig varit i Malmö. Imorgon ska jag vara någon timme mer inne i Köpenhamn för att vänta på nattflyg. Tips? Har sett ungefär alla museum.


2 kommentarer:

futuraba sa...

One of my favorite things in Malmö is actually Asian take-aways. One of them is very close to Triangeln shopping center, http://www.triangeln.com! Best peanut sauce ever!!!

när det börjar sa...

Oh, so Triangeln is a shopping center. The train stopped there from Kastrup. Hopefully I will be hungry then, after breakfast, lunch, fika, dinner and whatnot, hehe.