17 september 2013

Halv tolv hos mig

Min lunch skulle ha platsat bland Ponks bilder idag. Om jag tagit ett foto.

När jag på jobbet äter den ädla maträtten pestoris brukar jag för det mesta sitta på mitt rum. Tycker inte att någon ska behöva se på. Tycker inte att jag ska behöva känna mig obekväm. Idag åt jag den i kafferummet. Med sällskap. Och idag hade jag lyxat till det. Kokt (okej det var lite vidbränt) ris, blandat i pesto och toppade det hela med ett (hopplöst löskokt) ägg. Lunchsällskapet frågade om jag förväxlat med katternas mat. Och jag tänkte att det snarare ser ut som något en av katterna spytt upp efter att den ätit gräs.

Men gott var det.

2 kommentarer:

futuraba sa...

Well, your lunch date bought pesto the first thing she arrived Alberga, because your lunch smelled so good!!!

när det börjar sa...

Haha. Next up, two cats!