29 september 2013

Söndagslistan



Listan som också Maria och Peppe bloggar idag.


Glädje: helgen. Haft föräldrabesök med riktig mat (potatis och rökt fisk på lördag och potatis, bacon och ugnskorv på söndag), tre loppisbesök, ett köpcentrum, bio med mamma (se den!) och tv-tittande.

Förväntan: jobbresa till Malmö.

Outfit: svartgråa byxor och en elektrisk stickad tröja.

Jobb: checkat in på flyget.

Hopp: att mötet i Malmö för med sig en lysande framtid.

Träning: klädbutikspromenad.

Humör: harmonisk.

Borde: gå till jobbet efter en glömd minnessticka.

Dåliga samvete: rent som en duva.

Framsteg: att inte tokköpa onödiga prylar

Vilja: somna tidigt.

Miss: att jag glömde minnesstickan kvar på jobbet.

Ord: Det är som det är. Tydligen har jag börjat säga det flera gånger i timmen. Mina föräldrar tyckte att det var rätt hysteriskt eftersom jag i somras uttryckt irritation för att min fammo säger det flera gånger i timmen.

Låt: -

Saknad: dipp, eftersom jag har en massa chips hemma.

Beslut: att jag kanske klarar mig utan minnessticka.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Ditt samvete. Rent som en duva. Vilka duvor talar vi om här? De där vid domkyrkan. Renlighet, tja.

när det börjar sa...

Rätt gråa nyans, ja.