6 september 2013

Det samma vanliga, men ändå int

"Hej, jag heter Lotta. När jag blev student var jag säker på tre saker. Jag skulle aldrig mera stiga in här igen. Jag skulle aldrig stå framför människor och prata. Jag skulle aldrig uppträda på scen. Nu gör jag alla tre", sa jag idag morse, efter att jag parkerat bilen. Efter att jag ryckt i dörren som var låst. Efter att jag gått runt hela skolbyggnaden och tänkt att nu ser de i handarbetssalen en fjant som traskar på den smala stigen mellan husväggen och häcken. Efter att jag mött min gamla rektor på väg till lärarrummet, gått in i lärarrummet och sett modersmålsläraren jag plötsligt mindes att jag haft sista året i gymnasiet. Nu var jag här, jag som plötsligt fick dåliga vitsord i modersmålsuppsatserna eftersom jag hade idel ofullständiga meningsbyggnader.

Idag höll jag workshop. Det var extremt roligt. Jag blev väldigt trött. Efteråt försökte jag sova, men är så upprymd att jag mest låg och stirrade i taket och kom på olika övningar vi ska göra på måndag när jag ser dem igen.

3 kommentarer:

Situationsdiktaren sa...

Kul att du är så på G!

när det börjar sa...

Och också kul att se elever på G!

Mia Skrifver sa...

Jej! Det där går ju galant.