24 maj 2013

omröstningen IKVÄLL!

... eller omröstningen som (högst antagligen) dyker upp ikväll, när jag suttit klart med pappershögar vid skrivbordet och senare belönat mitt sittande med en cider på terass. Omröstning om MORGONDAGENS OUTFIT.

Jag har varit så upptagen med att öva uppläsandet imorgon att jag helt glömt bort att jag också måste välja de kläder jag har på mig när jag uppträder. HEMSKA SAKER. Vill gärna se trevlig, poetryslamig, ofarlig, och självsäker ut. Efter cidern är min plan att cykla hem så fort jag aldrig tidigare cyklat, dra på mig ett urval kläder som råkar vara rena (hoppas, hoppas nått är rent), ta foto, blogga och på lördagen vakna upp till röster och den lätta uppgiften att dra på sig dagens outfit.

Och om ingen röstar får jag skicka bilderna till min enpersonshejarklack som stiger på tåget lite senare. Med andra ord: brorsan får göra ett diktatoriskt val. Det tror jag i och för sig att han klarar utmärkt.

2 kommentarer:

Jill sa...

Jag lovar att rösta! P får inte leka diktator, det kan ha oanade följder.

när det börjar sa...

Jee! Om några minuter dyker bilderna upp!