18 april 2013

mera frågor och mera svar (och ännu är det inte försent)

Nina undrade:

Vad händer med dig när du flyttar?
Jag blir lite tydligare i konturerna. Jag brukar känna lättnad och undra varför jag inte gjort det tidigare. Jag tror alltid att jag ska sakna det gamla stället/lägenheten, men det har aldrig hänt, istället brukar det kännas som om jag aldrig bott någon annanstans.

Vilka färger har ditt hår just nu?

Det är väldigt blont. Lite rosa slingor. De turkosa och lila slingorna syns knappt.

Vad skrev du i "Mina vänner"-böckerna som svar på frågan "Vad vill du bli när du blir stor?"

Familjedagvårdare (jag var noga med att visa vad det egentligen hette och inte skriva dagmamma), arkeolog och författare.

Kan man få en dagens outfit? ;)

Svart, vitt, grått, randigt och lite rosa.




















Ponks frågade:

Om du hade skrivit en teaterpjäs, vad hade den då haft för tema (tror du)?
För ett drygt år sedan skrev jag min sista replik i en. Hade den på en läsrunda, fick kommentarer, bearbetade den och skickade den till en teaterregissör och en teatergrupp som jag inte hörde något från. Den handlade om att uppleva en händelse på väldigt olika sätt.
Om jag nu skulle skriva något skulle det handla om att synliggöra normer kring kön. Hur vet jag inte.

Om du hade fått välja att bli fotad med en kändis, vem hade du velat bli fotograferad med?
Usch. Tycker inte om att bli fotad. I så fall skulle jag vilja bli fotad med en kompis som råkar vara kändis. Men inte för att den är kändis. 

Om du hade blivit tvingad till att ha nån form av mjukisdjur på ditt arbetsbord, vad hade du då valt att ha för djur?
Haha. Kunde vara vilket djur som helst, bara det är litet. Uppskattar ordet "tvingad" i frågan, för herregud om folk uppfattar mig som en typ som gärna har mjukisdjur. På väggen har jag ett kort av Nalle Puh, som jag fick som ett tack-för-hjälpen-kort av en student. Ibland känns det som på gränsen  hur mjukis jag känner mig. 

Om du fick ett 1000 €:s presentkort till valfri butik, vil
ken hade du då gått till?
En matbutik. För mat behöver man alltid. Eller egentligen en matbutik som också säljer dammsugare. Min dammsugare dog för någon vecka sedan och de känns hopplöst dyra.

Inga kommentarer: