8 april 2013

Bra och mindre bra (idéer)

Bra:
- Stiga upp tidigt för att gå på seminarium.
- Stiga upp så tidigt att jag till och med såg Bokbabbel i teven.
- Äta lunch efter det tidiga seminariet.
- Imorse få en idé vad dagens föreläsning skulle innehålla.
- Vid ett sent klockslag igår fick jag för mig att göra maränger. De blev bra. De finns hemma och väntar på mig.
- Jag kom fram till att texten jag skulle skicka idag inte alls fungerar, oberoende av hur många dagar eller timmar jag försöker skriva den.

Mindre bra:
- Bli så trött av att stiga upp tidigt.
- Bli så hungrig för att man äter lunch tidigare än man brukar.
- Min föreläsningsidé innebar att jag bar många kilogram böcker tur och retur mellan byggnader på campus.
- Mina armar blev så trötta av bärandet att de skakade när jag skrev på tavlan
- Föreläsningen var så sent på arbetsdagen att jag hade behövt en tupplur innan
- Jag är så trött just nu så att jag blivit kvar på jobbet. Här har jag suttit nästan en timme med ytterjackan på.
- Jag kom fram till att texten jag skulle skicka idag inte alls fungerar, oberoende av hur många dagar eller timmar jag försöker skriva den.

Inga kommentarer: