15 april 2013

ett, tu, tre, fyra, fem (typ)

Det är intressant hur snabbt man glömmer. 

För exakt fem år sedan bodde jag i Uppsala. Det minns jag. Men jag minns inte vem som fyllde 30. (Förlåt om det var du och jag glömt!) Av kommentaren att dömma höll jag någon form av presentation. Vilken har jag ingen aning om. Och då kändes allt så stort, tydligen.

För exakt fyra år sedan var jag antagligen på jobbresa. Några dagar innan packade jag och några dagar senare bloggade jag om resan. Resan hade jag nästan glömt. Egentligen hade jag nästan glömt att jag hade det jobbet. När jag först läste blogginlägget trodde jag att jag skrivit fel när jag skrev att jag föreläst om utbildningspolitik, men när jag tänker efter var det nog så. Vad jag sa har jag ingen aning om.

För exakt tre år sedan var jag sjuk. Just den slängen av sjukdom minns jag på grund av utebliven Amsterdamresa. Och vulkanaskmolnet.

För exakt två år sedan gjorde jag lite av varje. Det minns jag som i går (nästan). Konferenspanelen blev, med facit i hand, bästa panelen ever. Vad jag skickade till SvS-tävlingen har jag inget minne av. Hade glömt att GP-finalen brukar vara den här tiden på året. Efter lite googling hittade jag att den i år ordnas 3.5 i Åbo.

För exakt ett år sedan gjorde jag antagligen väldigt lite. Känns som om det var minst fem år sedan.

Och för arkivet: idag har jag haft sista föreläsningen för den här våren. Gick väldigt fort. Mycket bra med duktiga studeranden. De hade observerat hur rum blir könade och hur rum könar. Jag sa knappt något.

Inga kommentarer: