29 april 2012

en iakttagelse

Med tanke på alla studenthalare jag sett idag kunde man tro att det är valborgsmässoafton idag.

Endera har jag eller alla studerande i Åbo missförstått nått. 
Hoppas det inte är jag för jag är gärna ledig på tisdag.

-----
Tillägg när jag varit hemma några timmar:

Efter att ha sett fyra firare stå och pissa direkt utanför mitt köksfönster, en bli ledd av två andra eftersom hen inte själv kunde gå, två stycken torkat sig med toalettpapper mellan benen och lämna pappret kvar på marken, samt x-antal berusade firare blev jag tvungen att sätta mig på andra sidan köksbordet. Klarade inte längre av att se firandet precis utanför mitt köksfönster, där jag satt och skrev avhandlingsord. Knut och Orvar verkade gilla underhållningen. Jag kände mig mest som en gammal tant som själv inte varit ung.

Inga kommentarer: