5 april 2012

det var den veckan

Det konstigaste är kanske inte att jag bloggade senast för öven en vecka sedan, det konstigaste är nog att jag då premiärbloggade om squash och att jag idag igen ska spela squash.

Squash är roligt. Svettigt och roligt. Roligt utan att man tänker på att man får ordentlig motion. Svettigt utan att man flåsar så mycket att man måste stanna för att man inte längre orkar springa. Eller stanna måste man, vila måste man, men det känns inte som om man förstör för alla andra som gärna springer lite till just då.

Att jag inte bloggat har en massa orsaker:
- främst massa andra orsaker
- massa orsaker som skett som en kedjereaktion.

Exempel på kedjereaktion: katter fortfarande på semester hos mina föräldrar -> mera sena kvällar på jobbet -> mera skrivet -> mera deadliner -> ännu mera skrivet -> i kombination med úndervisning som jag planerar efter hand -> måste planeras regelbundet -> blir trött -> måste vila upp genom att vara social -> är social på kvällar så att jag inte orkar blogga på kvällar -> somnar tidigt -> inga katter hemma så jag sover helt ostört -> vaknar tidigt och går genast på jobb.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Duktiga du som begraver dej i jobbet vid kattbrist.

när det börjar sa...

Mycket vuxna, duktiga jag, ja.