23 april 2012

åtta omåndagliga saker en måndag

Dagens duktiga: Att skriva avhandlingstext på tåget i en arbetskupé.

Dagens andra duktiga: Att läsa och betygsätta studenttexter i samma tågkupé.

Dagens upptäckt och fynd: Att man utvalda klockslag får åka till och från Helsingfors för 9€ istället för 32€. Hur bra som helst.

Dagens misslyckande: Blev lite för bråttom till tåget (och dessutom regnade det). Alltså tog jag bilen till tågstationen. Väl där upptäckte jag att jag bara kunde parkera på parkeringsplats precis bredvid station, vilket kostade 26€. Undra på att parkeringsplatsen ofta är rätt tom. Trots det, billigare transportkostnader.

Dagens bokköp: Maror (ett sätt åt dig) av Matilda Södergran och Blå Blixt Hallon och Bensin (en återkommande antologi med nya poetiska röster).

Dagens klädköp: En ny vårjacka. Verkligen på tiden.

Dagens möte: Med min handledare för det där mera skönlitterära skrivandet. Ett jättebra möte!

Dagens mat: Sushi på Hanko Sushi i Helsingfors (godare än den i Åbo, upptäckte jag)


Inga kommentarer: