26 mars 2012

en pappa i stan

Det första han frågade när han kom in i min lägenhet idag:
behöver du kattvakt den här veckan? I så fall kan jag ta med dem nu och hämta tillbaka dem på söndag.


Nackdel:
Jag kommer att sakna dem en massa.
Mamma uppskattar knappast att trängas med två katter i sängen.

Fördel:
Jag kunde göra en ordentlig städning utan katter i hälarna.
Pappa skulle få en välbehövd kattdos.

---------------
Ett tillägg två timmar senare (när jag fick veta att det också var min mammas idé):

Jag sitter på jobbet och katterna sitter i en bil bort från Åbo. Första gången de åker bil utan mig. Försöker tänka på hur mycket de älskar att springa i föräldrarnas hus och hur mycket de tycker om mina föräldrar. Det är sant. Men lite svårt är det ändå.

3 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

om kattstinens blir för stor så får du ju hälsa på hos folk som inte skickat bort sina katter.

när det börjar sa...

Lånar du en katt? Minns inte när jag senast sov utan en katt i sängen.

Mia Skrifver sa...

Lånar! Eru från vettet? Du får liksom hälsa på och ställa dej in. Det gjorde du så bra sist också.