28 december 2011

år 2012 vill jag

Enligt hur jag gjorde i slutet av 2010 för att sedan göra bokslut i slutet av 2011.

År 2012 vill jag vara mindre jag, jag, jag. Ska hälsa på mina föräldrar oftare. Göra mat när jag är där.

År 2012 ska vara året då jag lämnar in min doktorsavhandling. Jag hoppas att jag i slutet av året vet vad jag jobbar med i januari 2013 och framåt. Jag hoppas att jag då vet att jag har ett jobb eller forskningsfinansiering.

Jag vill skicka in min teaterpjäs till fler ställen. Jag vill fortsätta tro på den. Jag hoppas att någon ska bli intresserad av att sätta upp den. Jag vill skriva mera fokuserat på ett skönlitterärt projekt så att jag i slutet av året är beredd att skicka in det till förlag eller har en större textmassa att arbeta vidare på. Jag vill åka på Mariehamns litteraturdagar.

Jag reser till Australien, Norge och Sverige. Förhoppningsvis också till Ungern. Jag köper mindre kläder och böcker. Säljer en del av mina ägodelar på loppis. Jag behöver ha en ordentlig storstädning då jag rensar bland mina saker. Jag ska sortera i bokhyllan.

Jag ska använda löpbandet på gymmet regelbundet, nu när jag kommit över rädslan att använda ett sådant. Jag ska fortsätta spela pingis och ska spela fler än en gång tennis nästa sommar.

Jag vill gå på konserter, teater, bio. Behöver inte göra det i överdriven mängd. Jag vill gärna ha en fest. Vill också ha övernattande kompisar. Vill hänga i Hangö på sommaren.

Jag önskar att alla vänner, släkt och bekanta får vara friska och levande. Jag och katterna ska fortsätta trivas tillsammans. Jag ska vara bättre om mindre ängslig över att träffa nya människor. Jag ska andas mer, vara mer kroppsmedveten, mera närvarande, mindre panikartat uppjagad.

Inga kommentarer: