23 september 2011

typ som en skrivövning

Loud like a girl (som jag räknar till en av mina favoritbloggar) bloggade en kontaktannons jag gillade. Nu ska jag (vad jag vet) inte vara utan familjen som sällskap för julfirande, men hennes lista var så rolig att jag skrev en egen. Den ser ut så här:

Jag vill endera vara singel eller vara ihop med någon. Jag vet inte om jag egentligen orkar gå på en massa dejter. Men att gå på kaffe/öl/bio/någåannat är helt okej om det är någorlunda odramatiskt (dramatiskt skulle vara att jag lade texten på en kontaktannonssida typ suomi24 och efter det gick på öl/kaffe/bio/någåannat.)


Några önskningar:

1. Du får gärna tycka om att göra mat. Jag gör ibland mat men är helt okej med att äta fiskpinnar eller pizza nu och då (egentligen nästan konstant). Jag äter kött, men långt ifrån varje dag.

2. Du får gärna motionera men du får också vara en typ som gillar soffan. Jag motionerar men för det mesta för att det är en social grej. Som att spela tennis eller pingis fast jag är dålig. Gå på zumba eller spinning för att det är grej jag gör med kompisar. Jag kommer knappast att komma med ut och springa med dig varannan dag. Inte ens en gång i veckan.

3. Du behöver inte skratta åt alla mina skämt men du får gärna ha lite ironisk, torr, sarkastisk och svart humor. Jag tror att det är lättare då.

4. Du får gärna tycka om att skriva. Det låter kanske lite konstigt för jag förväntar mig inte att vi kommunicerar genom text. Men ja, det är ett stort plus i alla fall.

5. Du får flytta in hos mig. Men jag misstänker att det är för trångt och litet. Vi kan också bo på egna adresser, i alla fall till en början, eftersom jag råkar vara väldigt förtjust i min lägenhet och läget. Huvudsaken är: jag tänker inte flytta in hos dig inom några veckor.

6. Du behöver inte älska katter men det underlättar avsevärt om du inte är allergisk. Jag har två stycken och jag har inga planer på att göra mig av med dem.

7. Du måste gilla mig. Det låter kanske konstigt men det finns faktiskt folk som är tillsammans med någon de inte egentligen gillar.

8. Du får gilla att titta på fotboll och ishockey trots att jag inte gillar det. Jag kan titta på teater under tiden om du inte gillar det.

9. Du får se ut hur du vill, men kanske helst inte ha skjorta och kavaj (i alla fall inte till vardags). Håret får vara långt, kort eller inte alls. Centimeter och kilogram är inte heller något jag har preferenser om.

10. Det skulle vara bra om du gillade liknande musik som jag. Inte ett tvång, men jag tror att det skulle vara lättare att bo med någon som rätt ofta lyssnar på musik om man själv gillar musiken.

11. Du ska inte tycka att alla män och alla kvinnor ska vara på ett visst sätt. Det tycker inte jag heller.



Inga kommentarer: