24 september 2011

han den skygga och försiktiga hittekatten som växte upp i närheten av Åbo varv

Orvars favoritsyssla är att på morgonen efter ett stort mål mat lägga sig under sängen, bakom all klädförvaring så att han inte syns, och runt klockan fem på eftermiddagen krypa fram därifrån. Resten av kvällen hänger han med mig och ställer sig på mig och skuffar med huvudet mot mitt huvud om jag inte skrapar honom tillräckligt ofta bakom örat. Om jag rör mig i lägenheten går han ibland efter, tittar uppfordrande på mig och jamar tills jag pratar med honom. När jag går för att sova sätter han sig alltid nedanför sängen och tittar på mig en stund, jamar lite och går sedan själv till soffan för att sova.

Han är inte rädd för regn och blåst längre, men nog för vattenkokaren och dammsugaren.

Inga kommentarer: