15 september 2011

hem ljuva hem

Jag är tillbaka nu. Mer eller mindre.

Mer:
- Sitter i Åbo istället för i Rovaniemi, Esbo, Helsingfors, Arlanda eller Sundsvall
- Jag ordnar alla mina flyg-, taxi-, buss- och hotellkvitton.
- Mitt arbetsbord svämmar över.
- Min mejlbox svämmar över.
- Jag ska snart gå hem för att titta och reda upp resväskor.
- Jag inledde dagen med en föreläsning.
- Det är roligt att vara tillbaka.

Mindre:
- Resan hem var utmattande. Sprang på Arlanda för att hinna till mitt anslutningsflyg.
- Satt fast i bussen i 30 minuter utanför Helsingfors eftersom fyra körfiler gjorts om till en på grund av asfaltering.
- Jag steg in genom min ytterdörr halv ett i natt och känner mig därefter.
- Dagens föreläsning blev mindre föreläsning/seminarium och mera test av "aktiverande undervisningsmetoder"
- Min lunch bestod av en paniksmörgås efter föreläsningen.
- Katterna anländer först under helgen.

2 kommentarer:

Nina sa...

Huj, har också sprungit på Arlanda. Det är då om inte förr man inser varför man håller på med akademiska studier och inte friidrott.

när det börjar sa...

Sant! Och varje gång tänker jag att jag innan nästa gång ska kolla om det råkar finnas transportmöjlighet mellan terminalerna. Och varje gång glömmer jag det.