13 juni 2011

ord/text/bloggdiarré

Eftersom jag tydligen kompenserar idag flera veckors bloggtorka kan jag passa på att berätta:

1. Efter den tredagarlånga skrivarkursen i Hangö, fick jag fnatt och skrev igår på min pjästext. I åtta timmar! Bearbetade allt jag tidigare skrivit och skrev tio sidor nytt. Det var crazy!

2. Idag skrev jag över 2000 nya ord på min avhandling. Också helt crazy! Tror att det var runt 7 sidor långt. Ett helt nytt delkapitel i princip.

3. Idag när skygga kattherren Orvar låg bredvid mig i soffan lyfte jag honom och la han i min famn. Han protesterade lite först men sedan började han spinna och stryka huvudet mot min hand.

4. Jag tror att det var allt jag hade att säga.

5. Man skulle kunna tro att jag är full eller druckit massa kaffe. Egentligen har jag bara druckit en mugg kaffe i morse. Det var allt. Full är jag inte heller.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Mycket impad! Jag vill prova det här med att skriva på café, inte för att jag tror att det händer något magiskt utan mest för att jag är så förtjust i tanken. Huhu.

när det börjar sa...

Att skriva på café en fredag tror jag på.

Jessica sa...

:)