21 juni 2011

de svarta ringarna

I natt vaknade jag gråtande. Nej, storbölande, hulkande, försöka-få-luft-tjutande. Jag skulle jobba hemma hos någon, sova i samma etta men fick bara ligga på en hård bänk vid köksbordet, sedan var det något om att jag skulle bära en stor rinka, springa till en båt som samtidigt var ett flygplan, vilket jag naturligtvis missade. Då fick jag skällningar. Men tydligaste minnet i drömmet var när jag fick höra "Den enda uppgiften du hade var att skaffa fram biskvier, satan. Och inte ens det klarade du", då vaknade jag och upptäckte att katterna också hade värsta liskodisko (också minus alkohol). De jagade varandra som galningar i hela lägenheten, upp på fönsterbrädet, flygande över soffan, 2,4 meter upp i klösträdet, mot fönsterrutorna, in i väggarna och slutligen upp i min säng, vändande mitt i luften, vältande vattenskålar över köksmattan. Och de som alltid brukar sova så sött i soffan på natten.

Inga kommentarer: