19 juni 2011

Att söndagspromenera

Knut och Orvar har varit extra lekiga och busiga idag. När jag tröttnade på att de hoppade över mig i soffan i deras jakter gick jag ut, där jag iPhonebloggade och fotade mycket suddiga och gråtrista bilder medan jag gick. Nästa gång ska jag stanna upp och inte gå medan jag fotar. Kanske till och med satsa på skärpa och räta linjer.


Vid Korois hittade jag stickgraffitti. Orka, orka!

Från Korois mot Studentbyn.

Det fanns skyltar längs vägen.
Hittade ett utomhusgym.
Jag började egentligen promenaden med att gå över Tomasbron, mot kulturmotionsstigen. Men när jag knäppte fotot tänkte jag inte på ordningen och vips fanns de senare bilderna både före och efter i blogginlägget.

Vid Korois skulle man gå på stigen för att undvika erosion.

Det var svårt att förstå att jag var så nära centrum.

Hittade ett mysigt café som jag ska gå till nästa gång.

Jag såg kultur på vägen.

Sedan kom jag till Hallisforsen, den som brukade/brukar vara ett vanligt promenadmål för mig.


Bron vid Hallisforsen.


När jag läste fiskereglerna började det regna.


Jag gick förbi huset jag bodde i när jag flyttade till Åbo, 1999.


Jag var nästan hemma, när vägen stängts av och jag fick ta en omväg.

Järnvägsbron.

Jag gick igen över en bro för att gå under den och sedan under en annan bro för att gå över den.

Hemma undersöktes paraplyet av Orvar och Knut. Sedan fortsatte de brottas, jaga varandra, och hoppa i slow motion över mig på soffan.

Inga kommentarer: