16 juni 2011

åtta dagens

Dagens sorgligaste: När jag letade referenser till avhandlingen och upptäckte att hon som skrivit de texter som hjälpt mig mest dog år 2008.

Dagens första: Någon gång tidigmorgon vaknade jag av att en katt låg vid mina armar och en annan på mina fötter. Det, efter att jag igår sagt att de aldrig sover i sängen med mig. Orvar märkte att jag vaknat och hoppade ner för att sova på mattan nedanför sängen istället.

Dagens andra: Igårkväll lyckades jag lura försiktiga Orvar att gå in i transportburen genom att lägga en klick margarin på ett fat. Hans passion i livet. Idag lyckades jag igen.

Dagens äntligen: Jag bokade tid till syngranskning och ska äntligen orka gå enda till glasögonsaffären för att köpa nya glasögon. Det var sannerligen på tiden.

Dagens klädsel: Svarta leggings och klänning.

Dagens lunch: En halv pizza som jag inte orkade äta igår.

Dagens titt: Community. Började titta igårkväll och har nu sett elva avsnitt.

Dagens konstiga ljud: Någon form av fortflygande flygplan.




Inga kommentarer: