8 februari 2012

repetition är kunskapens moder

Drömde i natt smärtsamma, långdragna drömmar om hur jag virade in mina fötter, paketerade dem, lade band om dem. Vaknade med värkande fötter, värkande kropp och ingen som helst önskan om att kravla mig ur sängen. Sent omsider gjorde jag det i alla fall. Kravlade ur, åt morgonmål, tog en värktablett, piggnade till, duschade, piggnade ännu mer, gick på jobb. En timme hann jag vara där när värktabletten slutade verka. Feber. Tada! Som på posten. Helt enligt schemat som jag och läkaren sakta med säkert börjat urskilja.

Att jag aldrig lär mig. Att jag inte vet bättre. Att jag inte bara förstår att stanna hemma och vara sjuk när jag är sjuk. Att jag inte är förståndigare än så.

Men gårdagen var bra. Superdag efter skitdag. Och avrundning med First Aid Kit på Klubi, då jag egentligen kände hur febern steg och jag låtsades att det var mycket varmt inomhus. Mycket, mycket varmt.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Men du har inte det där A-viruset då; hög feber, värk i kroppen, ljus gör ont i ögonen? Hoppas inte, jag har haft det några gånger och det känns som om man ska dö. Plus att lunginflammation är vanlig som följdsjukdom när man precis hämtat sig efter febern...

Eh. Vilken fin krya på dig-kommentar det här blev. Snoriga kramar från Esbo iaf!

när det börjar sa...

Tror inte det. Inte heller snuvig eller ont i halsen. Ögonen känns jobbiga, men det är främst för att de är så "varma", tror jag.

Hehe. Börjar verkligen bli dags att vi startar den där sjukbloggen. Kanske det är den som skulle göra att vi får vara lite friskare. Det samma till dig. Krya på och kram!

Mia Skrifver sa...

men du var saknad Lottis! så vi tänkte att a) måste göra om det här och ha lottisen med b) rentav köra en såndära inbördes afton... Om vi kunde enas datum med de närmast beundrande.

Lotta sa...

eller (helt revolutionerande): först a och annan gång b. eller tvärtom. kiva att vara med på sätt och vis, i alla fall. tjoho till inbördes!