22 februari 2012

innan, eller egentligen mitt i

Pang.
Pang.
Pang.

Imorgon blir jag äldre. Det minns jag knappt. Minns knappt vad det är för dag idag. Minns främst att jag idag måste handla. Jag kan inte andra dagen i rad äta vaniljglass som nödlösning (också om det igår främst berodde på att det var det jag snabbast kunde sleva i mig på stående fot med ytterkläderna fortfarande på mig) och andra dagen i rad dricka kaffe och äta två kokta ägg som frukost. Det är allt som finns i mitt kylskåp. Måste handla. Förutom kattmaten då, för den storhandlade jag för några veckor sedan. Ingen risk att katterna går hungriga...

Igår var det traditionsenlig tisdag med möte-semi-semi-kurs-postkurscider. Idag finfin utelunch mitt i eländet. Mellan gnäll, klag och effektivitet, bockar på attgöralistan, nästa läsårs kurser skickade för godkännande, texter skrivna, en sväng till biblioteket där jag lånade femton böcker och ett missat samtal från min farmor (som ringer en gång om året, på min födelsedag, för att klaga, säga att hon varken hinner prata eller hälsa på också om hon för en gång skull råkar vara i stan. men det var väl imorgon jag fyller, eller?)

Pang. Nu ska jag gå hem (via butiken).

Inga kommentarer: