16 februari 2012

dagens färdmedel: tåg och spårvagn


Jag kunde också ha fotat mitt morgonmål, ett foto av datorn när jag satt och skrev på tåget, Helsingfors i största allmänhet, katterna som hälsade mig välkommen hem, den utsökta pastan jag åt på Bravuria, vad jag ser just nu när jag sitter på soffan, mina promenader till och från tågstationerna, klänningen jag köpte, Karis/Salo/Esbo/Kyrkslätt från tågfönstret, kaffet jag drack på mötet i Helsingfors, vindruvorna jag åt när jag blev vrålhungrig och fortfarande satt på mötet, mina anteckningar från mötet, dagens outfit, katterna som just nu busar bakom soffan, päronen jag åt på tåget, pyjamasbyxorna jag redan nu har på mig.

Det enda jag fotat idag är min vy på tåget (som varit den exakt samma de tre senaste gångerna jag åkt till Helsingfors, hur stora är oddsen egentligen? har varje gång köpt biljett från automaten. är mitt bankkort programmerat eller vad är det här?) och spårvagnens golv.

Inga kommentarer: