7 oktober 2011

att börja och sluta

Jag har haft deadline en nyårsafton, en påsk, en födelsedag, en valborg. Och nu har jag en deadline på söndag. Att jag särskilt minns de förstnämnda beror väl mest på att jag är en sådan person som inte får något gjort tills sista minuten. Jag kan i och för sig vara stressad och ångestladdad dagarna eller veckorna innan men jag gör sällan något för att undvika sista-minuten-paniken och om jag vet att texterna skulle bli bättre om jag först skrev en version, lät den ligga och sedan skrev om den.

Men deadline på söndag alltså.

Idag har jag skrivit två (mycket luftiga) sidor. Idag började jag skriva. Jag började tänka på den här texten i maj. Hur lång den ska bli vet jag inte men jag har börjat. Den känns inte omöjlig.

-------------
Och nu har jag avbrutit skrivande på blogginlägget så många gånger (för att kolla facebook, för att kolla mejl, för att skriva några rader till på texten, för att läsa lite i en bok) så att jag tappat tråden.

Hejdå.
Blogginlägget slut.

Inga kommentarer: