7 oktober 2010

mina fördomar och en variant av dagens outfit


Biffen utmanade till att räkna vad kläderna man har på sig kostar. Idag har jag:

svarta jeans (Zara) 40 euro
svarta skor (Vagabond) 90 euro
vit skjorta (Kappahl) 30 euro
svart kort kofta (Only) 25 euro
material till egetgjort smycke 10 euro
grå kappa (Monki) 90 euro
svart sjal (Only) 15 euro
underkläder 30 euro

sammanlagt ca 330 euro


Betydligt högre summa än normalt (hoppas och tror jag). Speglar antagligen mina fördomar om hur en person som föreläser för en hop franska professorer är klädd. Svart -vitt-svart-vitt. Har spenderat första halvan av dagen med att vara standny ifall riktiga föreläsaren skulle få förhinder. Föreläsaren uppenbarade sig, och jag fortsatte med att sitta i mitt arbetsrum och känna mig stel och svartvit.

Inga kommentarer: