10 maj 2010

några ganska ointressanta saker om idag

- När jag kom in i arbetsrummet konstaterade jag att det är ganska knepigt att städa efter två glömda bananer i en skrivbordslåda. Det luktar också ganska konstigt. Inte som banan, liksom.
- Jag hittade den här som jag tyckte att var intressant.
- Sedan hittade jag den här som också var intressant.
- Efter gårdagens pingisträning, med korta pauser då jag använde gymets roddmaskin, trodde jag att jag skulle ha träningsvärk i armarna. Istället har jag träningsvärk i ryggen.
-Det var ungefär allt. Hittills. Jag har ännu inte ätit lunch.

4 kommentarer:

Nina sa...

Angående den andra länken: jag blir varm i hjärtat av att jag inte är ensam i världen med mina (som jag hittills har misstänkt) konservativa åsikter om facebook. Det är lätt att bli missförstådd när man pratar om det eftersom folk så lätt känner sig personligt påhoppade. Trots att det oftast handlar om att jag ber någon låta bli att lägga upp bilder på mig eftersom jag tycker att det är obehagligt att inte kunna kontrollera var gränsen går för människors syn på vad som ska hållas privat.

Nina sa...

Och ja, jag inser ironin i att kommentera det i en blogg. =)

när det börjar sa...

Tror inte alls att du är konservativ, iaf inte nu. Kanske varit annorlunda för tre år sedan. Det verkar ju ändra väldigt snabbt, som man ser i den första länken. Nyligen publicerades också de här rapporterna på samma tema: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1589864 och http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1588163

när det börjar sa...

och danah boyd som nyligen höll det här föredraget: http://www.danah.org/papers/talks/2010/SXSW2010.html

(Höh. Nu märker jag att det är allt för länge sedan jag hållit senaste kurs om internetkultur och sociala medier. Det har kommit så mycket nytt och intressant sen sist jag sökte. Kunde fylla hela kommentatorsfältet. Men jag ska låta bli.)