25 maj 2010

för mina tänders skull

På lördagens skrivarkurs skrev vi en text om våra tänder. Idag när jag cyklade till tandläkaren tänkte jag på tandläkarturism. Besökte Kastu första gången i mitt liv eftersom jag råkade på en tandläkartid där. Tappade bort mig, tänkte få en grävskopa i huvudet, frågade vägen av grävgubbarna efter att vi alla kommit över förskräckelsen. Om jag cyklat rakaste vägen hade resan dit varit dryga 3 kilometer. Nästa tandläkartid fick jag i Pansio. Dit har jag heller aldrig varit tidigare. Kollade nyss, enkelresa är över 8 kilometer, om jag cyklar raka vägen och inte tappar bort mig.

4 kommentarer:

Jessica sa...

vad i fridens namn har du riktigt för tandläkare ute i obygden?

(plomb plomb plomb. Mistä näitä reikiä oikein tulee?)

när det börjar sa...

Livet som fattig icke-studerande som anlitar stadens tjänster.

(en plomb trillar ut, sedan trillar nästa, ny plomb, nästa trillar, buhu jag vill vara studerande igen)

SivÖ sa...

Jag var riktigt tvungen att kolla var Kastu finns, jag har heller aldrig varit där.
Pansio däremot, det är mina hemknutar. Fin cykelväg hit om man tar vägen förbi Manhattan och Jyrkkälä och Åbohallen. Den är att föredra framom vägen via hamnen som är trist och har en otrevlig uppförsbacke.

när det börjar sa...

Super med cykeltips! Har planerat att provcykla innan det är dags så att jag inte tappar bort mig, alternativt kommer fram en halv timme försent. Visserligen hade jag planerat göra det till Kastu också, men det blev inte av. Visade sig att det skulle ha lönat sig.