12 maj 2010

hemliga nördiga saker

Den ena nördigheten avlöser den andra. Jag tänker mig väl nördighet mest som någon form av insnöighet. Jag är insnöad, uppslukad, totalhängiven.

De senaste två eftermiddagarna har jag klippt ihop en film, valt passande musik, puttat lite hitåt, lite ditåt på de små filmklippen. Pusslat om. Ändrat musik. Skrivit ner tidsanvisningar, minnesanteckningar, justerat ljudnivåerna, beskurit, funderat på klippövergångar.

Och det har varit härligt.
Jag har suttit stilla. Fullt koncentrerad.

Lärt mig själv något jag inte kunnat tidigare. Upptäckt att jag tycker om det. Projektet är hemligt. Det är ett såntdär hemligt projekt man kan ha om en kompis snart ska disputera. Det känns som om våra programnummer blir alltmer avancerade. Nörden i mig älskar det.

Inga kommentarer: