6 maj 2010

att hitta tillbaka

Jag har börjat läsa igen. Egentligen hade jag varken slutat eller tagit paus. Jag har börjat bli intresserad av böcker igen. Så där så att jag läser bokbloggar, kollar Adlibris. Tänker på böcker. Gör boklistor.

Jag hade en väldigt lång period då jag bara läste engelskspråkiga böcker. Sedan läste jag väl någon svensk bok och insåg hur mycket snabbare det går, men ville i alla fall försöka traggla igenom alla engelska olästa böcker jag hade i bokhyllan. För att de fanns där. Oberoende om de var bra eller inte. Det var då jag slutade sukta efter böcker. Sluta intressera mig för böcker. Tills nu.

Jag läste Anna är Online av Stefan Nyman, En bok av kött och ord av Ulrika Nielsen och Skynda att älska av Alex Schulman. Nu läser jag Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski och nu har jag en lång lista på svenska böcker jag vill läsa. Har flera år att ta igen.

Inga kommentarer: