14 april 2009

packning

Varför får man inte sova i sovsäck på vissa lägergårdar? Jag packar sängkläder och handduk till arbetsresa ett. Jag packar dyna, sovsäck och liggunderlag för arbetsresa två. Jag packar inte alkoholhaltiga drycker. I programmet för arbetsresa två står det att man skall respektera de som ordnar programmet och att man därför inte skall dricka alkohol. Jag är väl i princip en av dem som ordnar. Jag ska sova på ett golv i ett klassrum och följande morgon föreläsa om utbildningspolitik. Undrar om det skulle vara klokt att packa ner två liggunderlag. Jag önskar att jag ägde en uppblåsbar madrass.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Skulle du då också ta med dig en cykelpump eller blåsa i madrassen tills du blir helt blå?:) Första fallskärmsjuttun var kul att läsa, du är så tuff! Ha det.

ninnu sa...

Jag har en uppblåsbar madrass som man kan blåsa upp med kalluft från en hårfön :)

när det börjar sa...

Visade sig att två liggunderlag var tillräckligt. Det hela beror på hur trött man är.