12 april 2009

lyckorus och träningsvärk

Igår hoppade jag säsongens första hopp. Idag har jag träningsvärk.

Ur teknisk synvinkel var det bästa hoppet hittills. Armarna där de skulle vara. Halsen sträckt på rätt vis. Ryggen böjd. Bra avsats. Borde ännu jobba med att få höftet i rätt vinkel. Gjorde en sidokullerbytta vid landning för att minimera risken att skada mig. Hade en hoppmästare som ropade "Mene" uppe i planet. Han hade jag inte haft tidigare. Han var bra. Det var sista gången jag hade en hjälm med inbyggd radio och en typ som stod nere på marken och sa "Lotta - vasen, vasen, suora". Packandet av fallskärmen tog två timmar och då fick jag hjälp. Det var varmt och jag hade bara t-skjorta under den tunna halaren när jag hoppade. Precis som sommar. Jag har ett blåmärke på insidan av högra armen. Precis som efter tidigare hopp. Och jag förstår fortfarande inte i vilket skede eller varför jag får det.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag har fortfarande ett sådant blåmärke efter fäktningen för två veckor sedan, jag förstår däremot varför jag fick det. Alla högg just där, på min svaga punkt :)

när det börjar sa...

Åj, mitt har börjat gulna redan.