26 februari 2008

att också andas

Jag trodde att jag skulle vara så stressad den här veckan att jag knappt minns att andas. Så stressad är jag inte. Å andra sidan är det bara tisdag.

Bråttom kan det bli. Lite fritid kan det bli. Sista-minuten-panik är inte alls omöjligt. Idag skall jag ännu hämta tio räksmörgåsar, koka kaffe till ett möte, skriva protokoll under mötet, ringa ett samtal, skicka tre mejl, söka lämplig kurslitteratur, hitta på de ultimata tenfrågorna och banda in den sista föreläsningen (som jag tydligen hoppade över i misstag igår).

Sen ska jag läsa en novell i Puck Sumelius novellsamling Betryggande avstånd.
Och sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på din nya blogg!
Det som du skrev som sista rad ska du sätta först i prioriteringen :) Du har visst inte rest ännu? Nä.. men lycklig resa ifall det blir snart!

när det börjar sa...

Hej! Jag gjorde en liten omprioritering efter dagens erfarenheter. Sömn och föda kommer på första plats numera. Snart blir det. Måndagmorgon :)