26 februari 2008

Big trouble

Bitterfittan av Maria Sveland
Ge sig hän av Pia Tafdrup
Genomresa av Åke Edwardson
Rum nummer 10 av Åke Edwardson
Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld
Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke
Kring torget i Skoghall av Robert Åsbacka
Mun mot mun & Lilla livet av Nina Lekander
Svinalängorna av Susanna Alakoski
Tackar som frågar : historien om många människor av Jennie Dielemans
Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
Trekant av Mian Lodalen
Mig äger ingen av Åsa Linderborg
När ingen ser av Elizabeth George
Det blod som spillts av Åsa Larsson
Gone, baby, gone av Dennis Lehane
Svart stig av Åsa Larsson
Box 21 av Roslund och Hällström


Jag insåg nyss att jag antagligen hinner til Sverige innan årets bokrea är över.
Jag kan bara hoppas att hälften är slutsålt.
Och behöver jag en inbunden version av Svinalängorna när jag har den som pocket? Svar: Absolut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh, nu blir jag avundsjuk!! :D Bra bokval förresten, har läst och tyckt om många! Ses på torsdag!

Anonym sa...

Jag lovar. Du kommer inte att vara avundsjuk på varken min ekonomi eller grötdiet efter bokrean. Har själv bara läst Svinalängorna. Sounds promising.

Jee, imorgon är det torsdag. Öl och salta pinnar inskaffade redan :)

Anonym sa...

Kommer precis från bokrean.. =). Jag skulle egentligen bara köpa två böcker om experiment/uppfinningar till min pappa som snart fyller år... Jag fick också med mig "Mig äger ingen" (Linderborg), "Fågelbovägen 32" (Kadefors) och "Män kan inte våldtas" (Tikkanen). Jag stod och fingrade på den inbundna "Svinalängorna" och funderar om jag borde gå och hämta "Bitterfittan". Hm... Svårt att bara ta en sväng förbi...

när det börjar sa...

Tror att det är bra att jag inte råkar befinna mig där redan nu och at utbudet är mindre. Sneglade också på "Fågelbovägen 32" och "Män kan inte våldtas" införskaffade jag på årets finska bokrea. Jag blir riktigt knäsvag när jag tänker på en bokrea med så mycket svensk böcker.