23 september 2012

jag läser (eller så gör jag det egentligen inte)

För en tid sedan läste jag Eld med en ryslig fart, och tyckte om den. Då hade jag redan börjat med Tillbaka till henne, som jag nu haft väldigt länge i sidobalken.* Jag vill tycka om Tillbaka till henne eftersom jag tyckt om andra böcker av Sara Lövestam. Men jag kommer inte in i den. I alla fall inte just nu. Tror att jag behöver ge upp för tillfället. Efter Eld har jag börjat med Stockholm under ytan av Peo Bengtsson, Har någon sett mig någonstans av Beate Grimsrud och Flickvännen av Karolina Ramqvist. Flickvännen är den enda jag känner att jag möjligen kommer att läsa till slut. Men så långsamt det går. Hjälp, jag vill läsa något snabbt.**


* Tydligen är det böckerna jag har i sidobalken jag läser med snigelfart eller aldrig blir klar med. De andra hinner sällan till sidobalken innan jag läst klart.

** Precis som jag nu längtar efter att köra en längre sträcka och då få lyssna på Lilla Stjärna som jag har halvvägs. Innan det lyssnade jag på Den farliga leken. Första och sista boken av Mari Jungstedt jag kommer att läsa. Urk.

1 kommentar:

Annie sa...

Mitt tips: Läs en bit till! När du har kommit längre i Tillbaka till henne kommer du plötsligt inte kunna slita dig. (om du är som jag)