31 juli 2009

Tecken på att jag varit för länge ensam på landet

Jag får besök och utbrister "Det har hänt otroligt mycket" påföljt att jag ivrigt räknar upp följande:

-Jag såg två gäss flyga igår.
-Jag såg en hare
-Jag har första gången i mitt liv ensam plockat blåbär. Två liter. Och jag lyssnade inte ens på musik medan jag gjorde det. Eller blev uttråkad.
-Jag såg en rovfågel ta en svala några meter från mig. Sedan tappade rovfågeln svalan och andra svalor flög efter och attackerade rovfågeln. Jag avbröt vad jag höll på med och gick för att söka efter den eventuellt skadade svalan. Jag hittade den inte.
-Jag har simmat 1,5 timme per dag.
-Jag låg på bryggan och såg ett moln förintas. Relativt stort moln. Det släts liksom åt olika håll tills det inte fanns något synligt kvar.
-Jag hittade en hel hög myrägg inne i stockbordet.
-Jag matade hästarna.

Inga kommentarer: