22 juli 2009

som det är nu

Musikvideor och fotografier. Det är inte så mycket annat just nu. En filmlista vid månadsskiftet. En lista rakt upp och ner där endast filmerna avskiljs med jahurra, bra, ok, nja och blä (men utan ytterligare redovisningingar).

Saker jag tänkt blogga om är:
- böcker (helt underbara böcker jag läst på senaste tid)
- grafiska noveller (helt underbara grafiska noveller jag läst på senaste tid)
- någon form av utläggning om vad man kallar ett hem (eller egentligen om var mina egna gränser går för vad jag kan kalla som mitt hem, mina kriterier helt enkelt)
- om hur jag drömde en vetenskaplig dröm (som handlade om facebookstatusar, privat/offentligt, sexualitet och gränser. För övrigt en sådandär dröm som hänger ihop med mitt jobb och gjorde att jag när jag vaknade kände att jag dragit världsomvälvande slutsatser samt gärna spenderade resten av dagen med att inte fundera på drömmen som en dröm utan snarare ett eventuellt kommande forskningsprojekt)
- hur jag spelat dataspel i mängder (både bra och mindre bra dataspel)
- hur det är att vara på frivilligt arbetsläger (bo i husvagn utan bil eller cykel, helt ensam, mitt ute i vildmarkerna eftersom man är tvungen att skriva jobbgrejer på löpande band just nu)
- hur det är att som internetforskare (och jaja, internetberoende dessutom) leva utan internet
- hur jag har fått lust att teckna igen (jag har till och med en idé till följetong just nu)
- hur det är typiskt mig att åka bort för ett par dagar och sedan vara bortrest över två veckor eller mer i ett streck
- vad som finns på västnyländska hemsidors turistsidor, och hur platserna egentligen ser ut. Som: Oj titta! Järnbruket i Antskog. Ska vi göra en halv/heldagsutfärd dit. Ha. Ha.
- hur det känns att besöka vänner som hängt med i mitt liv en rätt lång tid, sett förändringar och berättar en sak som både får mig att skratta och bli upprörd, en sak som de egentligen inte vet om de ska berätta eftersom det kan vara känsligt. Saken: människor i mitt förflutet som gift sig, bor nära mig utan att vi råkats, och går förbi mitt hus flera gånger per dag. Och sedan en längre utläggning och slutsatser som jag inte egentligen inte ännu dragit om den psykologiska biten i det hela. Lika bra att låta bli att dra de slutsatserna, eftersom det innebär att man tvingar sig själv till att fundera på det extra mycket.
- stockholmska diskussioner om livets betydelse, nojor och saker man borde göra.

Men ja, det kommer väl med tiden. Sen senare nångång. I alla fall några saker från listan.

Inga kommentarer: