10 februari 2009

jyvät akanoista

"Kom inte meddelandet fram?"
"Jovisst. Jag har bara inte hunnit svara"
"Så du undviker inte mig?"
"Nej"
"Jag ville bara kolla"
"Okej"
"Så meddelandet kom alltså fram?"
"Ja. Jag har bara bråttom just nu"
"Så du hör av dig när du hinner?"
"Ja. Jag lovar."
"Imorgon?"
"Nja. Har jobbmöten och annat jag lovat till kvällen"
"Jaha. Men i övermorgon?"
"Ja. Eller nja. Beror på när jag blir klar med en deadlinsgrej."

Just nu undrar jag mest hur jag trodde att jag skulle kunna klämma in en ny grej i mitt liv. Eller grej och grej. Ett tillägg helt enkelt. Istället för att vara roligt får det mig att känna mig som en snorkig och dålig människa. Och om jag ska vara riktigt ärligt så stör osäker efterhängsamhet (eller vad man ska kalla det) mig väldigt mycket. Jag kanske gallrar mellan fröna. Hoppas bara något frö blir kvar. Men om inget blir kvar är väl också det bättre än att spara ett frö som orsakar (...irriterad klåda höll jag på att skriva, men det låter lite tokigt i sammanhanget) eksem.

Inga kommentarer: