17 februari 2009

årets första (men inte sista) utlandsresa

I vanliga fall skulle jag redan ha plockat åt sidan kläder och eventuellt lagt dem tillbaka i klädskåpet för att det trots allt är lite för tidigt att packa, alternativt skrivit en lista på saker jag behöver med mig och förargat mig över att jag aldrig kommer ihåg att spara listan jag använde förra gången (eftersom den här sortens resor är återkommande), alternativt fått panik över att jag inte finslipat mitt prat klart, alternativt räknat dagar för att ha koll på hur många sidor prat jag behöver skriva resterande dagar. Den här gången har jag inte gjort något av ovan.

Jag har jobbat, varit på restaurangmiddag, planerat dejter, avbokat dejter, shoppat, festat, trott att jag blivit efter-lördagskväll-sjuk, tyckt att det inte vara möjligt för mig att vara efter-lördagskväll-sjuk, insett att det var någon annan basilusk, vilat, sovit, jobbat, sovit, jobbat och totalt glömt bort att jag ska resa om någon vecka. Blir en Tysklandsturnering. Lite Hamburg, mycket Bremen, och en del Munchen. Prata om bloggar, fotovinklar, självporträtt och dagens outfit.

Förstår inte hur jag kunde glömma en sådan sak. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt. De här resorna och praten börjar kännas så odramatiska.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Du är så cool redan sidu :)

Anonym sa...

Eller så är det ålderdomen. Blir man coolare när man blir äldre?