1 september 2008

man lär sig så länge man lever

Jag kunde vara lite ynklig idag, men det är jag inte. Min högra lårmuskel dog en aning igår. Ytlig muskelbristning. Gör ont. Aningen uppsväld. Kan belasta benet måttligt.

Spenderade igen en hel söndag på klubben, bokstavligen från morgon till kväll. Fem muggar kaffe, väntan och prat resulterade i att jag hörde till den sista gruppen på sex person som fick hoppa. När man stod på marken syntes ingen sol, men väl uppe såg jag en snygg solnedgång i horisonten. Belönande. Bästa uthopp och skärmhantering hittills även om min landning blev en liten flopp. Intog ställning 50 meter ovanför marken precis som man skall göra, men efter det fick jag hjärnsläpp. Började springa med benen i luften istället för att hålla dem ihop. Kan inte ha sett klokt ut. Kändes inte klokt. Men jag lever och hoppar så snart som möjligt igen. Det är väl huvudsaken.

Lärdom: Man har faktiskt så mycket adrenalin i kroppen att man inte känner någon direkt smärta precis efteråt.

6 kommentarer:

Jessica sa...

Det måste minsann ha sett komiskt ut, men vilket underligt hjärnsläpp! Hoppas smärtan släpper snabbt! Själv är jag lite mör efter långt badmintonpass igår :)

Anonym sa...

Jag börjar mer och mer inse att fallskärmshoppning handlar om att motarbeta kroppens naturliga reflexer. Full kontroll ver kroppen. Hoppa utfrån planet, ha armarna neråt när fallskärmen utvecklar sig istället för att hålla dem uppåt och så vidare.

Låter roligt med badminton. Och badminton i Göteborg säkert ännu roligare :)

Jessica sa...

Tror du har rätt, allt är roligare i Götet, även muskelvärk :)

när det börjar sa...

Och i Åbo bara regnar det och regnar och regnar och regnar...

Anonym sa...

Jamen, muskelbristning pga fallskärmshoppning låter ändå såååå coolt. Själv fick jag muskelbristning efter ett lite för ivrigt gymbesök. I och för sig inte så pinsamt, men då det råkade vara bingovingarna som gick sönder...

Anonym sa...

Sant och jag kan dessutom äntligen säga att jag fått en idrottsskada. Jag idrottar. Jag är idrottare. Vem skulle ha trott det liksom. Lite mindre coolt är det att försöka övertyga människor att det är väldigtväldigt tryggt att hoppa, när jag själv kommer haltande.

Bingovingarna, hehe...