15 april 2015

Nätverksmöte, föreningsstyrelsemöte och studentuppsatser

Och trots gårdagens blogginlägg, måste jag bara skriva. Så sjukt glad över alla jobbsammanhang och nätverk jag är med i. De tar tid, ibland känns det som om jag inte gör något annat, ibland gör jag inget annat. Men när jag en onsdagsmorgon går till jobbet, riggar upp skype i mitt rum, en finsk forskarkollega sätter sig på stolen bredvid mig och vi vinkar till två kollegor som befinner sig i Helsingfors och en annan som finns i Tartu, flickfnissar, tar foton när vi poserar med guldfärgad barbiedocka och teletappi och pratar om nätverksträff vi ska ordna om någon månad, om en större träff nästa år, om Nina Hemmingssons teckningar, paneler vi vill ordna och om skumpa vi ska dricka i början av maj när flera av oss är på samma ort, säger nähdään till kollegorna efter det två timmar långa mötet , skriver ett protokoll för en annan förening, äter lunch framför datorn, stiger upp och sträcker ut den värkande ryggen, bloggar och konstaterar att jag har hela tre timmar innan nästa styrelsemöte och att jag hinner läsa studentuppsatser, så är jag faktiskt himla glad.

Inga kommentarer: