5 oktober 2012

Sjukdom är inget hinder. Tvärtom gör det människan till tänkare. (Platon)

Jag har blivit överkörd av ett tröskverk. Eller så har jag blivit sjuk.

Min första tanke: Inte nu! Inte idag! Inte när det skulle vara forskningsnätverksträff och jag har använt två dagar till att göra en presentation för tillfället.

Min andra tanke: Vad konstigt. Jag har inte varit sjuk på hela hösten. Senast jag minns att jag var sjuk var i maj. Då fick jag spysjuka precis när jag blev klar med en poster som jag skulle presentera. Nu hänger den dyster i mitt rum, opresenterad.

Min tredje tanke: Första gången jag verkar ha fått biverkningar av vaccin. Gula febern. Redan dagen efter var min arm sjuk. Nu, efter några dagar, jag kan lyfta upp den också om det gör ont. Och så feber. Och tröskverket. Och så svullna halsmandlar att jag i natt drömde att jag inte kunde andas.

Min fjärde tanke: Måste ligga ner på soffan.

Inga kommentarer: