16 oktober 2012

det värsta

Dagens värsta (förutom att jag inte har någon godis alltså): Idag är en sådan dag då saker jag sagt kommer tillbaka. Jag minns plötsligt något och inser att jag aldrig avslutade meningen. Att jag aldrig kom till poängen. Att det knappast blev klarare, fast det var exakt vad som var tänkt. Sådana dagar är inte så roliga dagar. Det är som att man vill mejla till varenda människa, närvarande i rummet, och säga "hej hördu, du vet den där grejen jag sa, det var det här jag menade, men så råkade jag tänka på något annat och sa något helt annat eller blev tyst för att jag tänkte". Å andra sidan kanske människorna inte ens minns att man sa nått från början. Nä, på allvar, jag behöver godis. (Eller så inte, för egentligen är jag lite väl överenergisk redan, behöver knappast socker)

Inga kommentarer: