6 oktober 2012

gå, så går det nog

Thisemptyflow bloggade nyligen om att gå. Om det är något jag saknar är att jag inte har en nämnvärd promenadväg till jobbet. Jag hinner knappt vara utomhus. Samtidigt är det något jag älskar. Men något jag tänkt på är att det på något konstigt sätt känns som om jag tänker mindre. Jag hinner inte tänka så mycket annat än nu går jag hem/nu går jag till jobbet. Och sedan är jag där. Jag har märkt att jag också blivit väldigt dålig på att promenera överhuvudtaget. Jag tänker att jag ska göra det, men så gör jag inte det. Det är synd. Det är många idéer jag fått när jag promenerat. Jag minns vilken bro jag gick över när jag tänkte en speciell sak. Jag minns vilken korsning jag gick i när jag kom på hur jag skulle avgränsa min forskning. Nu sitter jag främst vid ett skrivbord och tänker att det här inte kommer att bli klart om jag inte börjar promenera mera,

Inga kommentarer: