15 oktober 2012

24/7

Jag har varken blivit av med hals eller öra. Alla kroppsdelar intakta och på onsdag sista dagen med antibiotika.

Jag är tillbaka. Jag är alltså tillbaka till att en lördag läsa inlämnade kurstexter. Jag är tillbaka till att en måndagkväll söka sångtexter som jag tänkt att vi ska analysera i en kurs. Jag är tillbaka till att äta. Jag är tillbaka till att säga stopp, nu måste jag prioritera några saker och bli befriad från andra. Jag är tillbaka till att en kväll i veckan hänga på pub i eminent sällskap. Jag är tillbaka till att dricka kaffe. Jag är tillbaka, och gick igår en så rask, dryga sex kilometers promenad att jag idag har lite träningsvärk, även om jag har motionsförbud ännu denna vecka. Och jag är tillbaka till Big Brother 24/7, efter att jag höll ut och inte beställde det de första 40 dagarna. Mycket passligt råkade jag beställa det när jag var sjuk, någon dag innan de i programmet började med sin sjukhusvecka. Jag är alltså tillbaka, men ändå inte. Måste vänta några veckor ännu. Måste få hela mitt liv tillbaka.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Närmare bestämt tycker det eminenta sällskapet att det är tisdag idag. En mycket bra dag på många sätt och vis för att göra som man brukar och förhoppningsvis undgå mantel-gänget som invaderar VÅR ÄGANDES krog hur som helst på torsdagar. Vad man lärde sig var att inte bryta goda vanor.

när det börjar sa...

Och bara så du vet redan nu. Ikväll ska vi äta nachos.