26 januari 2012

jag åkte till Australien, blev vuxen

Det är rätt tragiskt.
Under stor del av hösten hade jag dåligt samvete för att jag skulle åka till Australien. Åka till Australien och vara ledig. Åka till Australien, inte skriva avhandlingsord. Åka till Australien, inte ta med jobböcker.
När jag väl var framme gick det hur bra som helst. De sista sakerna skrev jag på flygen Helsingfors-Amsterdam-Kuala Lumpur, och under min mellanlandning i Kuala Lumpur skickade jag iväg alla texter, rapporter, jobbmejl. Så hade jag ledigt, på riktigt.

Och nu? Nu har jag varit tre dagar på jobb. Skrivit rekordantal avhandlingsord per dag. Ätit riktig, varm mat, som lunch. Varit på jobb under kontorstid, det vill säga gått hem innan sena kväll, stigit upp innan elva på förmiddagen. Varit både i förrgårkväll och igårkväll på Bremer. Ikväll storstädat.
Jag skulle inte ha behövt ha dåligt samvete. Dessutom verkar jag ha kommit ifrån ovanan att sitta vid datorn varje kväll, hela kvällen.

Inga kommentarer: